Kesabaran pesakit tua

Posted by Ahmad Asyraf On 0 comments
Apabila melalui gunungBadwi pernah terserempak dengan seorang tua yang buta danyang seolah-olah ditimpa dengan pelbagai penyakit di seluruh tubuhnya.Ia adalah jelasbahawa dia telah sakitDia pun lumpuh dan sentiasa dipaksa untuk kekal dalamkedudukan yang dudukBadwi boleh mendengar dengan jelas dia berkata"Segala pujibagi Allahyang telah disimpan saya selamat daripada penyakit yang telah diuji ramai dikalangan makhluk-Nya, dan sesungguhnya Dia telah pilihan saya lebih banyak di kalanganmereka bahawa Dia menciptakan."

"Abang!" berteriak Badwi"Anda telah disimpanDemi Allahsaya berfikir bahawa andatelah ditimpa dengan tiap-tiap jenis penyakit tunggal!"

"Pergi jauh dari saya," kata lelaki tua itukerana beliau mengangkat kepalanya"Adakah saya masih mempunyai lidah yang saya boleh mengumumkan mengesakan-Nya, dandengan yang saya boleh ingat Allah setiap saat tunggaldan saya masih mempunyai hatiyang saya boleh mengenali-Nya?"

Kata-kata orang tua ini telah cukup untuk Badwi untuk bertaubat kepada Allah untuk dosa-dosanya dan meminta keampunan.

Ingat, sentiasa ada orang lain yang dalam masalah yang lebih daripada anda.
sumber : http://topihangus.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...